Τετάρτη 10 Μαρτίου 2010

Σχέδ. εργασίας: Ολοκληρωμένη Προμέτρηση Κατοικίας (Επιμετρήσεις - Προμετρήσεις κ.ά.)

Προτείνεται η εργασία να πραγματοποιηθεί από τους μαθητές σε ομάδες συνεργασίας (τουλάχιστον ζευγάρια).

1. Αναζητούμε στην περιοχή του σχολείου και επιλέγουμε μια κατοικία ή πολυκατοικία ή διαμέρισμα, στη φάση ολοκλήρωσης του σκελετού (από οπλισμένο σκυρόδεμα). Κάνουμε τις απαραίτητες συνεννοήσεις με τον ιδιοκτήτη/εργολάβο και τα συνεργεία του εργοταξίου, ώστε να πάρουμε την άδεια επίσκεψης και εργασίας στο εργοτάξιο.

2. Ανάλογα με τις συνθήκες, επιλέγουμε έναν ή περισσότερους ορόφους της κατοικίας ή ένα ή περισσότερα διαμερίσματα κ.λπ. για να εργαστούν οι μαθητές.

3. Οι μαθητές α) σχεδιάζουν σκαρίφημα και β) αποτυπώνουν με χρήση μετροταινίας το σκελετό της κατοικίας, με επαρκή ακρίβεια (πλήρης κάτοψη, απαραίτητα ύψη ή τομές). Αν είναι διαθέσιμο, μπορεί να χρησιμοποιηθεί αποστασιόμετρο Laser ή άλλη μετρητική συσκευή.
*(διαθεματικότητα: Τοπογραφία)

4. Βασιζόμενοι στο σκαρίφημα, οι μαθητές σχεδιάζουν την αποτύπωση στον Η/Υ, σε πρόγραμμα ηλεκτρονικής σχεδίασης (σε πραγματικές διαστάσεις), είτε σε χαρτί με όργανα σχεδίου (υπό κλίμακα), αν δεν υπάρχει η άλλη δυνατότητα.
*(διαθεματικότητα: Σχέδιο Δομικών/Κτιριακών Έργων με Η/Υ, Ο Η/Υ στο χώρο των Κτιριακών)

5. Βάσει της αποτύπωσης, οι μαθητές
α) εκτιμούν, συζητούν και καταγράφουν αναλυτικά τις εργασίες που πρέπει να πραγματοποιηθούν, προκειμένου να ολοκληρωθεί η κατασκευή της κατοικίας.
Οι εργασίες καταγράφονται στον Η/Υ σε εφαρμογή Λογιστικών Φύλλων, και οργανώνονται σε ομάδες, σύμφωνα με τη θεωρία της οικοδομικής (τοιχοποιίες, εγκαταστάσεις, επιχρίσματα κ.λπ.) και των άλλων αντικειμένων.
β) Στη φάση αυτή, οι μαθητές θα πρέπει να επιλέξουν τα υλικά κατασκευής, για κάθε είδος εργασίας.
*(διαθεματικότητα: Οικοδομική, Κτιριακά Έργα, Υδραυλικές και Ηλεκτρ. Εγκαταστάσεις, Τεχνολογία Δομικών Υλικών, Ο Η/Υ στο χώρο των Κτιριακών)

6. Οι μαθητές προμετρούν τις εργασίες, χρησιμοποιώντας το σχέδιο και τα άλλα στοιχεία της αποτύπωσης της κατοικίας, και υπολογίζουν τις απαραίτητες ποσότητες υλικών και εργασιών, τις οποίες καταχωρούν στο Λογιστικό Φύλλο.

7. Οι μαθητές πραγματοποιούν έρευνα αγοράς μέσω του διαδικτύου, τηλεφωνικά ή/και με επισκέψεις σε τοπικά εμπορικά οικοδομικών υλικών και υπεργολάβους οικοδομικών εργασιών, και καταγράφουν τις τιμές μονάδων υλικών/εργασιών, τις οποίες καταχωρούν επίσης στο Λογιστικό Φύλλο, για να περάσουν στη φάση του προϋπολογισμού.
*(διαθεματικότητα: Ο Η/Υ στο χώρο των Κτιριακών, δεξιότητες επικοινωνίας και επαφής με την αγορά)

8. Οι μαθητές προϋπολογίζουν το κόστος κατασκευής με χρήση του Λογιστικού Φύλλου.

9. Οι μαθητές οργανώνουν την παρουσίαση των εργασιών κάθε ομάδας (σκαριφήματα, σχέδια, επιλογή υλικών και εργασιών, φύλλα εργασίας με προμετρήσεις και προϋπολογισμούς).

10. Οι ομάδες και οι μαθητές σε κάθε ομάδα, αλληλοαξιολογούνται.

11. Οι μαθητές συζητούν στην ολομέλεια όσα αποκόμησαν από την εργασία, και αξιολογούν την εργασία γενικά και το συντονισμό από τον εκπαιδευτικό.

ΠΡΟΕΚΤΑΣΕΙΣ:
Η εργασία μπορεί να επεκταθεί, αν οι ίδιες οι ομάδες, σχεδιάσουν από την αρχή την κατοικία, λαμβάνοντας υπόψη και τους όρους δόμησης της περιοχής, οπότε συνδέεται και με τις Πολεοδομικές Εφαρμογές και τον Αρχιτεκτονικό Σχεδιασμό.

Ε. Κουτσούμπης
Τεχνολόγος Τοπογράφος Μηχ/κός, MSc
Εκπαιδευτικός, ΕΠΑ.Σ. Θήβας, 2010.

Δεν υπάρχουν σχόλια: