Πέμπτη 14 Ιανουαρίου 2010

Σχέδ. μαθήμ. Οργάνωση Εργοταξίου: Χωροθέτηση και οργάνωση εργοταξίου οδοποιΐας

1. Δίνουμε στους μαθητές οριζοντιογραφία περιοχής (σε μεγάλη κλίμακα), με χαραγμένο τμήμα του άξονα μιας οδού που πρόκειται να κατασκευαστεί ή να διαπλατυνθεί.
Ζητάμε από τους μαθητές να χωροθετήσουν και να οργανώσουν (μέτριο ή μεγάλο) εργοτάξιο οδοποιΐας, στην περιοχή που απεικονίζει η οριζοντιογραφία, αφού μελετήσουν και λάβουν υπόψη τους τα κεφάλαια 1 και 2 του βιβλίου του μαθήματος(1).

Σημεία προσοχής:
- Απαραίτητες εγκαταστάσεις, εξοπλισμός, μηχανήματα
- Κατάλληλες αποστάσεις και σχέση μεταξύ εγκαταστάσεων
- Τοπογραφία περιοχής (ανάγλυφο, φυσικά χαρακτηριστικά)

2. Οι μαθητές παρουσιάζουν τις χωροθετήσεις τους, εξηγώντας και τεκμηριώνοντας τις επιλογές τους (είδος, θέση, μέγεθος εγκαταστάσεων) με βάση τις πληροφορίες του βιβλίου ή άλλων πηγών που χρησιμοποίησαν.


3. Συζητούνται τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα των προτεινόμενων χωροθετήσεων και τρόπων οργάνωσης.

Ε. Κουτσούμπης
Τεχνολόγος Τοπογράφος Μηχ/κός, MSc
Εκπαιδευτικός, ΕΠΑ.Σ. Θήβας, 2010.

------------------
(1) ΥΠΕΠΘ, Π.Ι., Οργάνωση Εργοταξίου - Μηχανήματα Τεχνικών Έργων, ΤΕΕ-Κατασκευών-Κτιριακών Έργων.
Φωτογρ.: Βιομηχ. Πάρκο Κερατέας, Αττική

Δεν υπάρχουν σχόλια: